RT - Journal Article T1 - Numerical investigation of aeroacoustic behavior of flow over tandem cylinders applying large eddy simulation approach JF - joasi YR - 2015 JO - joasi VO - 2 IS - 2 UR - http://joasi.ir/article-1-39-fa.html SP - 1 EP - 12 K1 - Vortices Interactions K1 - Tandem Cylinders K1 - Aeroacoustic Phenomenon K1 - Strouhal Number AB - در این تحقیق، صدای تولیدشده توسط اندرکنش گردابه‌های ناشی از جریان حول استوانه‌های پشت سرهم، در حالت ناپایا مورد مطالعه قرار‌ گرفته است. مطالعه ‌عددی اثرات هندسه استوانه بر رفتار هواصوتی جریان، توسط روی‌کرد شبیه‌سازی گردابه‌های بزرگ، نظریه کِرل و الگوی ویلیام- هاوکینگز انجام ‌‌شده است. صحت و دقت روش عددی به کار گرفته‌شده، با استفاده از نتایج تجربی موجود، بررسی ‌شده است. نتایج صدای دریافتی از میکروفن‌ها، تشابه ‌خوبی با صدای اندازه‌گیری‌شده تجربی در طیف‌های مختلف قدرت را نشان می‌دهند. با توجه ‌به نتایج به‌دست‌آمده، زاویه جدایش جریان حول ‌استوانه، 118‌ درجه نسبت ‌به نقطه سکون بوده و میزان چگالی طیف قدرت صدا در اعداد استروهال صفر تا 0/5، بین 60 تا 95 دسی‌بل متغیر می‌باشد. ضمناً، تراز فشار صدا در این بازه عدد استروهال، روندی نزولی به صورت لگاریتمی از 10 تا صفر دسی‌بل را طی می‌کند. LA eng UL http://joasi.ir/article-1-39-fa.html M3 ER -